Dobytie hradu Amaranth

Dobytie hradu Amaranth

Bojová hra s vopred stanovenými úlohami. 

 

Typ hry: behacia, akčná, bojovka

Pre vek: +10

Počet hráčov: +12 (2 tímy po 6 alebo viac hráčov)

Priestor: na vonku

Čas trvania: 15 minút

Hra rozvíja: šikovnosť, postreh, strategické myslenie, spoluprácu

Pomôcky: papierové gule

Pravidlá

 

Hra sa musí hrať na veľkej ploche, ideálne rovina. Pokiaľ si vyberiete les, bude priebeh zaujímavejší, ale možné je to hrať aj na lúke, futbalovom ihrisku a pod.

Vedúci pripravia papierové gule (aspoň 200 ks), ktoré rozhodia po areáli.

Domčeky jednotlivých tímov majú byť na opačných koncoch ihriska a musia byť jasne označené. Môžete si vybrať za domček strom, búdku a pod.

Jeden z domčekov bude hrad a tím, ktorému patrí budú obrancovia hradu. Druhý z domčekov bude základňa útočníkov.

Na začiatku hry ovládajú takmer celý priestor obrancovia hradu a útočníci majú len malý kúsok okolo svojej základne (napr. 10 metrov).

 

Úlohou útočníkov je dobyť hrad a úlohou obráncov je hrad ubrániť a to nasledovne:

 

1. hranica medzi územím ovládaným útočníkmi a územím, ktoré držia obrancovia je tzv. totem – veľký predmet, napríklad ťažší konár stromu,

2. útočníci dobýjajú priestor tak, že totem presúvajú smerom k hradu,

3. dobytie hradu (a teda víťazstvo v hre) = útočníci dostali totem až k hradu,

4. na presunutie totemu ho musia dvihnúť minimálne traja útočníci,

5. totem môžu presúvať iba útočníci.

6. obrancovia totem nemôžu presúvať. V prípade neobmedzeného času je tak osudom obrancov skôr či neskôr hru prehrať. Preto odporúčame hru obmedziť časovo.

 

Na čo slúžia papierové gule? No na paralyzovanie súpera:

 

7. Papierové gule sú náboje, ktoré strieľate po súperoch,

8. strieľať môžu útočníci po obrancoch, aby ich vyradili a vyčistili priestor na presúvanie totemu, ale aj obrancovia po útočníkoch, aby spomalili ich postup,

9. keď hráč dostane napr. 5 zásahov, musí sa ísť vyliečiť do svojho domčeka (obrancovia do hradu, útočníci do základne)

10. liečenie znamená budovanie kondície = 5 drepov. Hráč musí prísť do domčeka, urobiť drepy a tak sa môže vrátiť a bojovať,

11. útočníci, ktorí presúvaju totem, nemôžu zároveň aj strieľať, avšak môžu byť zasiahnutí. Ak taký hráč dostane 5 zásahov, musí sa ísť vyliečiť do domčeka. Ak by totem nieslo po zásahu menej hráčov ako traja, musia totem položiť na mieste, kde sa práve nachádza.

 

Na začiatku bude postup útočníkov rýchly, avšak čím bude totem bližšie a bližšie k hradu, budú “zásobovacie” a “liečebné” trasy od základne útočníkov (domčeka útočníkov) dlhšie a tesne pred hradom bude postup veľmi pomalý. Je na vašej fantázií, akú stretégiu použijete.

Je možné hru ozvláštniť rôznym “brnením” a “štítmi”. Hráč sa musí ísť liečiť iba pri zásahu priamo do tela.

Rovnako môžete určiť méty, ktoré keď útočníci dosiahnú, musia spraviť ešte extra úlohy, aby sa s totemom mohli pohnúť ďalej. To urobí hru výrazne náročnejšou a tým sa asi dvihne aj minimálny odporúčaný vek, ale hra bude zaujímavejšia.

Raz sme hru hrali aj vo verzií, že posledných pár metrov mali obrancovia tiež právo hýbať s totemom, no tým sme dosiahli, že pre útočníkov pre obrovskú ovládanú plochu bolo nemožné dobyť samotný hrad.

Dajte si pozor, aby hra netrvala dlhšie ako 15 minút, je to zaberák na fyzičku a dlhšie ju hrať aj tak nevydržíte.

 

Vyhodnotenie:

  1. Útočníci vyhrali, ak sa im v časovom limite podarí dobyť hrad – doniesť totem až k hradu a ovládnuť tak celé územie.
  2. Obrancovia vyhrali, ak sa im podarí v časovom limite udržať aspoň malý kúsok územia – totem udržať pred hradom.

Napíš komentár